Cupcakes

Jag har glömt att informera alla om att Olivia och jag numera är mästare på att baka cupcakes. Det är faktiskt sant och ni som tror att jag ljuger får inte smaka så där får ni något att tänka på. I alla fall så var det så, eller är så, att vi har ett projektarbete ihop och det involverar Rosa Bandet och bröstcancer och då beslutade vi oss för att göra några cupcakes som var riktigt inspirerade av deras härliga rosa tema. Sagt och gjort så började vi söka på recept och hittade något på Blixmans blogg, hennes cupcakes ser ju bara för underbara ut! Vi tänkte att vi skulle kombinera hennes "brödiga"-bas med en äkta Martha Stewart frosting. Men det gick åt något som jag inte vill skriva, vi fick något som liknade/smakade som söta scones. Riktigt vidrigt faktiskt. Så Olivia, med huvudet på skafft, föreslog att vi skulle strunta i våra kinesiska ninjamuffins och göra en sockerkakebas. Det gjorde vi och det blev fenomenalt helt enkelt! Se bilder nedan...


längst fram är mina kladdmuffins som ingen ville ha, notera att Olivia har en sprits.
bakom dessa failures är Olivias swirliga cupcakes som alla ville ha.
längst bak är det kinesiska kampmuffinsen som vi slängde tror jag...


det vackra resultatet efter allt slit.. notera att vi har plockat ut alla vita, rosa och skära strösselbitar från en sån där förpackning med strössel i alla möjliga färger. allt för en perfekt bild!


Kommentarer
Postat av: Therese

Gud vilka söta cupcakes :)

Postat av: Olive

Vem vill INTE ha mina perfekta muffins! ;)



-Haha nej dom sängdes inte alls, tog med dom till pappa, sen vet jag dock inte vad han gjorde med dom haha! men JAG slängde dom inte ;D för mycket ART över dom för att kunna slänga dom.

2009-03-06 @ 22:44:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback