Målmedvetenhet



Jag blir så otroligt fascinerad när jag ser den här dansen med kollibirien och blomman (se nedan). Det är så sjukt bra, försöker förstå hur denna inlevelse och passion kommer till men det över går bara i beundran.

Jag har lixom aldrig varit riktigt bra på något. Jag har spelat tennis, tröttnade - ingen stjärna direkt. Jag har dansat, spelat blockflöjt, klarinett och piano men inget av det tycker jag är kul en längre tid. Jag tröttnar fort alltså... Det är nog därför jag har så svårt för att fortsätta med något som att tex. träna och bygga upp mina muskler. Ser jag inte resultat efter två ggr (vilket jag vet är omöjligt) så tröttnar jag! Jag vill ha bra resultat snabbt. Jag vet inte hur många ggr jag har skrivit/sagt/tänkt att nu jävlar ska jag bli duktig på piano/gå ner i vikt/träna upp mina muskler... Det är alltså något jag har eller haft svårt med. Men nu ska jag nämligen prova något nytt, mamma har försökt få mej att göra detta ganska länge men nu känner jag viljan och därför ska jag göra något så simpelt som att sätta upp mål. Alltså, jag har tjyvtittat lite i "Självkänsla nu!" som mamma gav mej i födelsedagspresent - den har jag bojkottat men men, jag har insett att det är så man måste göra... I alla fall om man heter Sofia och inte gillar att göra saker som tar lång tid. Jag har gjort en mini planering hur jag ska fixa läxorna,
fixat ett träningsschema plus att jag inte har några saker på fritiden eftersom att jag känner att jag inte vill ha en massa skit som jag inte vill göra..

Hoppas det var någon som förstod. Väldigt många JAG i detta inlägg. ;D
/S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback