Perfekt innan kortkorta shorts

Mysig dag i dag, en lektion - lunch m Olive, handla nagelsaker, hem + glass! :D Skönt som tusan att glida runt i linne+kjol och inte frysa ett dugg. Om vi dessutom plussar på en promis med Bosse i Vasaparken är det en perfekt sommardag.

Fast allt är inte bara guld och gröna skogar (???) jag har faktiskt en hemsk nyhet, eller ja.. Nyhet vet jag inte. Jag har skrapat bort halva vänster benet och lite av höger foten. Jag, Sofia "Klumpeduns" Th, är så sjukt klantig att det inte går att bli klantigare. Jag kastar in skedar i väggen så att det blir hål, jag råkar alltid få mobilen att glida ur handen så den flängs i väg när jag rör mig på mitt smidiga sätt, jag ska prova handkräm och fumlar med krämen, på något sätt kastar jag den till olivia som inte hinner fånga och den hamnar på marken.. The list goes on and on. Men iaf i dag skulle jag ta Nisse på en liten snuttisrunda så han får springa lite och pinka av sig. Mamma släpper av mig högst upp i den minst branta backen, av två, och vi börjar gå. Jag tar med mig min iPod och trallar ner för backen. Rätt som det är så trampar jag mitt på en kant, asfalten är cirka två cm över gruset i vägkanten, och vrickar min fosing. Landar på mitt vänstra ben, jag har kort jeans kjol, och skriker till för jag smäller i marken ganska kraftigt. iPoden far allvärldens väg och jag tappar kopplet till Nisse som är en bit fram. Jag ropar på honom och han blir helt plötsligt super lydig, förmodligen för att jag gallskrek när jag ramlade, han drar det tunga flexikopplet bakom sig och ställer sig brevid mej. Jag reser mig upp och fy fan vad ont det gör. Jag linkar typ två steg, tar upp min iPod och sedan linkar jag vidare hem. Nisse är superförsiktig, lilla darling!! När jag kommer hem ser jag att jag har ett stort riv sår under vänster knä och har lixom "peelat" bort en stor del av utsidan på mitt vänstra lår. Rengör det och då märker jag att jag blöder på fötterna, typ tre småsår på dom med, great! Precis vad jag behövde, ett funktionshinder.

Det sjuka är att Anna sa, precis när jag steg ur bilen, att hon hade halkat och gjort sig jätteilla när hon gick ner med honom förra veckan. Jag hade tänkt att ha svarta shorts i morgon men mitt vänstra ben är inte snyggt så jag vet inte! Aja, vi hörs!

Puss.

Kommentarer
Postat av: Anonym

hehe, jag heter ju också linnea på min blogg :)

Postat av: Anonym

http://www.blocket.se/vi/16554900.htm

2008-05-26 @ 23:32:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback