Yves Rocher vs. L' occitane

Jag är helt galen i allt som innehåller Shea Butter (shea smör) och mandelolja. Det får mina läppar att blir så där supermjuka plus att de luktar jättegott och är naturligt. Lukt är extremt viktigt för mig när jag köper krämer, läppglans, ALLT! Jag har sedan länge använta L'occianes Beurre de Karité, som är 100 % Shea butter. Den fungerar superbra och den mjukar verkligen upp. Men den kostar också en slant...

Nu har jag hittat en annan liten
godbit på Yves Rocher, mina små andra burkar börjar nämligen ta slut. Den kostade 19:90 :- och är ett vanligt stifft. Den andra är  en liten metallburk som man måste använda fingrarna för att kunna appplicera vilket är ett minus. Fast YR stifftet är inte 100 % Shea  smör. Det är svårt att välja en vinnare men om man inte bryr sig om det där med fingrarna som blir kladdiga så är L'occitane den solklara vinnaren, dessutom har den en sjukt snygg förpackning.

Ska däremot börja handla mer på YR eftersom jag har kommit på att de har bra grejer till lågt pris. Ska dessutom köpa ett par solbrillz på H&M i veckan innan Thailand, hatar att panikshoppa men måste man så måste man! Haha.. I dag köpte jag sheasmörstifftet och handkräm från YR plus en resedagbok som är leopardmönstrad från Åhléns City.

Kyss
/S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback