Året-efter-gymnasiet-ångest

Så här in på natten så vandrar mina tankar i väg. Vad ska jag göra efter gymnasiet är en ashärlig tanke. Har så många idéer men det är ingen som jag verkligen fastnar för över en längre period. Alla som tycker att det är konstigt att jag sitter här och grubblar när det är ett år kvar men ändå. Jag har länge tänkt åka till Thailand, lära mig thailändska, bo i Bangkok. Men nu har jag ändrat mig gien och gått tillbaka till NYC. Det är mitt kall.

Jag blir mer och mer säker på NY för varje dag som går. En lite lustig orsak är att alla program som jag älskar utspelar sig i New York. Jag är så fascinerad helt enkelt. Vänner, Satc och GossipGirl. I vänner får man se relativt mycket inuti de klassiska lägenheterna. Livet med en room-mate. I Satc är det mycket på gatorna, den underbara arkitekturen och de fierca shoppingstråken. I GossipGirl blandas allt möjligt på båda sidorna om bron men jag vill vara helt klar över att Manhattan är mitt mål. Vill plugga i USA. Någon som vet hur svårt det är att få stipendium till skolorna i NY? De är de bästa. Men saken är den att jag vill hamna på Manhattan men startar med all glädje på vilket annant college i USA som helst nästan. Bara det blir USA.

Jag har faktiskt ett tips! På cis.nu finns super bra skolinfo, måste prata med syon i höst my god. Och kom ihåg Google är din bästa vän!

Kyss!

Kommentarer
Postat av: caroline

fin blogg. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback