Nyårslöften

1. Ta mer foton.
Jag måste börja ta med mej kameran ut på stan eller bara fota Nisse eller så på promenaden. "Bevara" mer. Filma mer också! Älskar att titta från filmer då kommer nostalgin tillbaka.

2. Gå ner i vikt.
Jag väger över 75 kg och min mål vikt har alltid varit ~65 kg. Det är den perfekta vikten om man ser till mitt BMI och om jag ser mej själv i spegeln, jag är ganska lång men jag tycker det syns väl i alla fall. Tänk att jag drar runt på 10 kg extra utan någon smart anledning.

3. Minska på godis och snabbmat.
Jag är en sån jävla godisråtta så ni kan inte förstå vilket kanske bidrar till mitt andra löfte. Jag tycker inte att mitt godisintag som jag har nu är nyttigt. Jag äter alldeles för mycket i veckan och på mej funkar inte det här med lördagsgodis. Jag måste alltså sluta helt eller inte alls. Lite jobbigt men jag älskar popcorn så det får väll bli det och Ben&Jerrys (guds gåva till mänskligheten). Jag går alltid och kikar vad som finns hemma och hittar alltid något, lite kämpigt efter som jag inte har någon självdisciplin... Den ska jag också jobba på.

4. Mindre datorsittande.
Jag sitter ofattbart mycket vid datorn och det tror inte jag kan vara bra för mig. När jag har ledig tid vill jag bara läsa, sova lite eller jogga men jag hamnar alltid framför datorn och msn nördar mej och skit. Det ska jag dra ner på, fast bloggen är som en drog. Jag vill lixom komma fram till den punkt där jag inte sätter på datorn så fort jag kommer hem och loggar in på msn och chattar. Jag vill vara den som lägger sej på sängen med läxorna och pluggar ännu mer.

Det är vad jag ska satsa på det här året, Gott nytt år!
/S.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan jag hjälpa dig att uppnå dina mål på något sätt?

2008-01-01 @ 14:11:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback