I love retail

Oj i dag har det hänt massor med skoj. Jag har varit på min praktikplats, som jag kommer vara på i två veckor fram över, och det var kul. En del verkar inte riktigt fatta vad Daylight Reklam är så jag går igenom det lite snabbt: det är det företaget som man använder för att profiliera sitt företag (dom gör typ tablettaskar med företagsnamn på, kläder, unifromer och pennor liksom. Ska ta lite bilder i morn så man fattar, speciellt på the candy. Får några samples då och då.



I dag fick jag vara med min handledare och se hur hon arbetar (typ pratar med leverantörer och köpare, skickar i väg ordrar, internordrar, plockar ihop förslag på logotype placeringar på produkter etc.) sedan så åt vi en italiensk buffé - endast för att min handledare hade fyllt femtio och haft en middag i helgen och ville bli av med resterna - och sen kom en kille från Fristads eller vad det heter och visade upp lite kläder och dom pratade typ om vad som skulle sälja bra och så vidare. I morgon hoppas jag på att få jobba med en webshop som jag ska få göra för en sida som hette stöd.se eller något liknande, ska bli spännande och på fredag så är det ett kundbesök på schemat! Verkligen nöjd med min API...

glöm inte desperate housewives i morgon klockan 21.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback