Innan resan!

Innan någon kommenterar detta inlägg vill jag bara repetera att det här inte är någon wannabe-modeblogg, jag försöker mig bara på det här med resor som ni kanske märker!

Jag flyger alltid bekvämt, men bekvämt behöver inte betyda sunkiga mjukis byxor eller att man ser tråkig ut. Jag flyger nästan alltid i leggings och klänning (eftersom jag inte äger en snygg juicy dress). Dessutpm har jag en tjocktröja på/med mig, och ett par strumpor med mig i handbagaget om jag är barfota i skorna vilket jag är i dag. Jag har piffat till det lite med ett smidigt armband, små örhängen och ett neutrallt och kort (!man vill inte fastna någonstans om man somnar) halsband.






I mitt handbagage finns alltid:

* Mobilen, avslagen eller på flightmode givetvis.
* Plånboken, fast jag lämnar alla onödiga kort och grejer hemma - raida plånkan inan avgång alltså!
* Strumpor.
* Godis, det är ju faktiskt fredag och resegodis från Caramella är det bästa godiset.
* Kameran, fulladdad och tömd.
* iPoden, fulladdad och uppdaterad.
* Böcker, i mitt fall så blir det en shopaholic säger ja och Gossip Girl 7. I stora resväskan ligger Gossip Girl 8.
* Anteckningsblock + penna.
* Alla sladdar till allt och alla laddare till allt, lägg inte det i resväskan svårt att ersätta.
* En keps + solbrillzen, keps är ute men jag ser töntig ut i solhatt så. Hellre fifteen-minutes-off-shame än solsting.
* Smink, men kom ihåg reglerna för vätska. Man får ha en 1-liters-påse, eller i mitt fall en genomskinlig neccessär som jag fått med mig ifrån sas, där i får det finnas saker á 1 dl men inte så att påsen är proppad. Jag sminkar mig inte innan resan, fixar det i slutet av resan eftersom jag vill se fräsch ut - jag har försökt att ignorera det men men. Nu har jag i alla fall börjat färga fransarna innan resor så jag behöver bara lägga på en fuktighetscreme och generöst med läppbalsam. Min favorit kommer från Yves Rocher. 
* Min favorit sovmask i från Malaysian Airlines, den  har jag alltid med mig. Sas har börjat ge ut konstiga typ beige/vita, hur ska man kunna sova då?
* Mina vanliga glasögon + linskoppar med fräsch vätska i. Linskopparna ligger i min "neccessär".
* En pappersfil till naglarna. I fall en går sönder - det är ju så sjukt störande, och man kan ju inte ha en spetsig glasfil eller en nagelsax med sig.

Min lilla mamma tar hand om alla papper, biljetter och pass. Kom i håg att om du har någon medicin som du måste ha med dig se till att ha ett läkar intyg så att inget onödigt händer. Speciellt om du reser till lite känsligare länder som till exempel Usa.

Det tror jag är allt ni behöver veta, hej puss!

Kommentarer
Postat av: cat

fin väska:)

Postat av: IdaBjörck

ha en bra dag :)

2008-06-27 @ 11:30:31
URL: http://idahbjork.blogg.se/
Postat av: Garderobsgrubbel & ByråBekymmer

hmmm fast bara för att man visar vad man har på sig behöver ju int det betyda att man försöker vara modeblogg..ens kläder är ju en del av en själv och är ens blogg en personlig vardagsblogg så är ju kläder en del av det.



kram!

2008-06-27 @ 11:40:46
URL: http://pyttis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback