T-banan kraschar, Sthlm går under

Jag fattar inte grejen. Någon kan väll förklara? Jo.. Det kanske är lite sent men för ett tag sedan var bamboo-örhängena från cocoo.se väldigt hypade. De är ju jättefula, så jag fattar inte varför? Är det bara för att kända bloggerskor har använt dom - snälla lixom.

I alla fall så var jag på stan i dag. Hade riktigt kul med O och L. Vi sprang runt lite varstanns och gick faktiskt från Gallerian till AA på söder. Det var mysigt. Vi tittar runt lite och senare blir det dags att åka hem. Hoppar på t-banan vid Slussen, vi kommer till Rådmansgatan då stannar vi och står där en liten stund tills chauffören börjar säga det är ett allvarligt spår fel i Alvik. Fan lixom?! L går hem och jag och O käkar middag på något som hette Jacobs Coffee - vi pallade inte "använda oss av resegarantin". Trodde tunnelbanan skulle vara fixad när vi gick ner till perrongen en timme senare... OFTA! Nej, vi får ta oss till Fridhemsplan där vi ska ta en ersättningsbuss till Brommaplan, vi kommer dit och väntar en stund (det är kallt) sen kommer en connex-gubbe och säger att t-banan funkar igen. Yääs tänker vi och skyndar oss men givetvis är perrongen proppad med folk. Med vad kan vi räkna med på Fridhemsplan? Tar tåget efter det proppfulla och såklart ändrar det slutstation och stannar vid Alvik. Ó och jag skiter i t-banan hoppar på nockebybanan och tar bussen från nockeby. Jag började typ åka sex och inkl matpaus var jag hemma halv nio typ! Gosh vad jobbigt.

Innan vi träffade L så gick jag och O till Glitter för att kolla om surprise-påsarna kommit. Jag älskar dom! Min och Os mayor last asså. Ska nog köpa någon till emn inte på den vid Stureplan fick typ BARA skit grejer och inga örhängen. Blää.. Ni vill inte veta mer exakt vad jag fick.

Puss!
/S.


Kommentarer
Postat av: Aimée

Ni hade ju iallafall en matpaus! :P Så den kan ni ju inte räkna med i resvägen!
Jag fick INGEN matpaus! Och jag fick åka från 16.45 till 19.55 :D

Postat av: Olive

HAHA påsarna äger

2008-03-01 @ 13:27:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback