Oturseftermiddag

Imorse var det NP på våran skola.. Satt i en och en halv timme och skrev om "Sagan som pekpinnne". Inte så kul men det gick bra. Sen åkte jag in till stan med Larissa och Olivia vi sprang runt en liten stund för att fullända Larrys hippie look till imorn. Fast jag kan inte komma på middagen, lite butter för det... Sedan åt jag lunch med Larry efter att ha sagt hejdå till Olivia som åker till Ny i dag! ^^ Sedan åkte jag hem till farmor och farfar, vilket jag starkt ångrar att jag gjorde.

Ungefär klockan fyra så ska jag gå ner till t-banan vid S:t Eriksplan jag kommer ner och ser en t-bana som står på perrongen, springer ner för trappan för att hinna men efter en stund så märker jag att den aldrig åker.. Då tänker jag att AHA jag går lite längre fram så slipper jag gå hela perrongen på Brommaplan. Jag går in och ställer mig för att leta efter mobilen, fattade att det var något slags stopp så jag skulle ringa till mamma och fråga var hon var. Då kan jag inte hitta den. Fuck off tänker jag och måste tillbaka till farmor och farfar för att hämta den. Fast just då stängs dörrarna och jag åker til Fridhemsplan. Där kollar jag efter mamma men ser henne inte så jag tar bussen tillbaka till S.t Eriksplan, springer upp till karlbergsvägen och hämtar mobilen. Grabbar en cola på vägen och rusar sedan ner till tunnelbanan. Väl där så märks det att något är  fel, det är mycket mer människor på perrongen än vanligt och när tunnelbanan kommer (vilket tar ungefär en halvtimme) så är det smockfullt. Man kan typ inte komma in men fan heller att jag tänker vara kvar där i en halvtimme till så jag mosar in mig lite längre bak i tåget. Vi åker vidare till Fridhemsplan och får stå där i en kvart. Sedan är det ungefär tio minuters väntetid på varje station fram till Brommaplan. Ysch! Hemskt när det inte funkar. Men nu är jag hemma, en timme försenad - men det är ok.

Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback