Lite funderingar!



Jag har tänkt på det här med att jag är så sjukt otränad och ganska tjock.. I dag tittade jag mej omkring på skolan och märkte att alla är smala, alla typ halvt mobbade är feta. Jag vill inte ses om en nördig fet tjej med cp garv och afrofrisyr. Kanske en nördig smal tjej bla bla bla..

Jag har försökt gå ner i vikt massor av ggr. Sluta äta frukost (vilket senare bara ledde till problem), gymma (jag ger upp så lätt och pallar inte åka till brommaplan), dra ner på maten (min kropp fick det där "åh-nej-jag-svälter" rycket)... Så nu fanns det inte mycket kvar att göra och jag har tänkt och tänkt. Men i dag kom jag fram till vad jag ska göra. Svaret fanns mitt framför näsan på mej, JOGGING! Herregud mänska tänker ni då, sega jävel. Men nu ska jag verkligen göra mitt bästa för att gå ner lite och få bättre kondis. Jag älskar att springa och det gör man ju för fan utanför huset. SMARTIE. Nu ska jag inte ha så höga krav på mej själv utan chilla lite i början så jag kommer i gång och ha lätt nådda mål varje månad typ. Hoppas på något bättre..

Wish me luck!
/S.

Kommentarer
Postat av: Rose - Pink Rose Bloggen

Låter bra, men banta aldrig. Ät bara nyttigare så blir nog det bra! ;) Lycka till!

Postat av: Mia

Att banta är aldrig en lösning, och sluta äta frukost är verkligen ett big nono, alla är inte smala, ha de bäst. PS de är lite svårt att läsa din blogg på grund av den ljusa färgen på texten. :)

2007-09-25 @ 20:33:40
URL: http://leiden.blogg.se
Postat av: Therese Odesten

Det bästa sättet om du vill gå ner i vikt är ändå det klassiska "äta mindre (fortfarande äta regelbundet och inte hoppa över måltider men äta mindre portioner) och röra på sig mera (gäller att hitta en motionsform som man verkligen gillar för då fortsätter man oftast!) Låter som att du är på god väg! Lycka till tjejen!

2007-09-25 @ 20:56:41
URL: http://www.odesten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback