Dags att få ordning på slantarna



Många tror att jag är bortskämd och det är jag fast inte på det sättet som de flesta tror. Jag är visserligen bortskämd med resor och så får jag ganska dyra presenter om jag fyller år eller på julen. Men jag får ingenting bara "hux flux". Till ex. när min mobil gick sönder och telenor fuckade ur totalt fick jag betala halva nya mobilen själv. Jag kan inte bara säga "Mamma/Pappa jag ska fika. PENGAR?!" Jag kan möjligen fråga mamma några hundra till ett par jeans men resten får jag betala själv. Mina föräldrar har inte gett mej något jobb, jag söker så gott det går att hitta något (har en liten dogwalking grej just nu). Visst mitt nuvarande "jobb" är inte värsta grejen men en bra erfarenhet!

Nu ska jag komma till saken. Eftersom att det börjar närma sej jul så måste jag skrapa ihop lite slantar och jag har räknat ut att jag behöver typ 1200:- till familjen, släkten och kompisarna! Hoppas jag kan fixa cash. Hoppas på något xtrajobb på posten men det verkar inte så. Får ju lite månadspeng (jag kan inte hantera mitt studiebidrag) + lönen för Bosse men inget mer. Hur ska jag göra nu?

Det som jag egentligen skulle skrivit inlägget om var att jag har kommit på hur mycket  jag spenderar på saker som försvinner alltså typ mat och fika. Fick en liten eye opener när
Louise räknat ut hur mycket hon spenderat på cola light, läkerol och tuggummi i tre år. Jag skrev upp hur myckt jag spenderat denna vecka och det är ganska mycket faktiskt.
60 :- för en pizza lunch på S:t Eriksplan, den går inte att motstå. Så gott!
57:- för en fika på kófi, Stureplan, efter att Olive varit inne på Efva Attling för att byta sitt halsband.
35:- för en fika på kófi, S:t Eriksplan efter att ha hämtat Olivias lånetelefon på Phone House.

Det blir alltså 152 :- för typ mat och då har jag dessutom verkligen peppat mej själv att äta i skolan för mitt matkort i stället för att köpa macka eller sallad (gjort det fyra ggr denna vecka alltså). Jag vill minska ner mej till 100:- MAX i veckan. Hmm.. Men ni kan ju tänka er att jag tidigare typ spenderat 200:- i veckan på mat. Alltså.. 800:- kronor i månaden, det är typ allt jag har. Jag köper alltså bara mat. Fy fan vad tjock det får mej att låta men asså mat och fika kostar. Fan då. Men det börjar ju gå bättre nu iaf. Har inte heller köpt tuggummi eller godis. Låter mamma köpa tuggummi när hon handlar! :D

Aja, pussar!
/S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback