Cancer + sjukhusbilder



De här bilderna är tagna i början (det syns eftersom att såren inte är läkta), alltså någon gång i mars förra året.
Det är mitt riktiga hår och kanske tre dagar innan bilderna togs fick jag redan på vad som inte stog rätt till.
Hodgkins Lymfom, lymfkörtelcancer alltså. Jag har redan på börjat min cytostatikabehandling (cellgifter) men jag mår bra. Nallen jag håller om på första bilden är den nallen som säljs i förmån för barncancerfonden och när man kommer till Q84an (barnonkologen [canceravdelningen]) första gången får man en sådan. Notera också den rosa ballongen som jag fått av en clown i Glädjeverkstan som är ett gäng clowner som besöker alla avdelningar med mottot: "Hur sjuk man än är så har man en frisk kärna som längtar efter att ha roligt. Skrättet läker..." Min första vistelse (på bilderna) är i rum tolv längst bort i korridoren och närmast tonårsrummet. På Q84an så är det inte som på andra avdelningar. Man äter när man vill, alltså ingen matvagn eftersom att "cancerbarn" har svårt att äta vissa saker och vissa perioder äter "vi" bara udda saker. Tex riskakor eller wienerbröd. :P Tänkte lägga in en bild där jag står med cytostatikan i högsta hugg men jag blir så spyfärdig så jag får vänta med den...

/S.

Kommentarer
Postat av: hanna

råkade bara hamna här, och blev väldigt ledsen... hade en kompis som gick bort i cancer. hoppas du mår bättre nu!

Postat av: hanna

Härligt att höra! blev glad när du svarade:).

2007-05-27 @ 19:37:50
URL: http://hannana.blogg.se
Postat av: Mary

<3

2007-05-27 @ 20:05:58
URL: http://mawriha.blogg.se
Postat av: Mary

hrm, min senaste kommentar syntes inte så...
("v")

2007-05-27 @ 20:06:29
URL: http://mawriha.blogg.se
Postat av: Hanna (the one and only ;) )

^^ <3
oj,så länge sen det va!
"du ser så liiiten ut" - mormorsröst you know! ;)

2007-05-27 @ 23:31:14
Postat av: Sofia

Maria, sluta spamma din fucker. xD

2007-05-28 @ 17:00:34
URL: http://sofialinnea.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback